ConfettiClub is loading…
Vanaf 17 juni start de ConfettiClub, dé accountability community voor ondernemers: waar je niet alleen geniet van de sterkte van de groep, maar ook van de persoonlijke aanpak van 1-op-1 begeleiding.
Huh? Ga je dan geen 1-op-1 meer doen?
Jawel, maar ook daar komen er een aantal veranderingen.
Ik vertel er in de volgende mails alles over.
Ik wil je eerst even meenemen in het proces van de ConfettiClub. Het zal al langer te broeden: ik hou namelijk van groepen en de meerwaarde die je als groep, community kan creëren voor elkaar.
Iets in de zin van 1 + 1 = 3.
De meerwaarde van marktonderzoek
Niet de zoveelste vragenlijst
Maar om niet meer in dezelfde val te trappen en onmiddellijk iets te lanceren zonder al te veel na te denken, Been there, done that!, ben ik eerst in het marktonderzoek gedoken.
Niet de zoveelste vragenlijst, maar een online focusgroep waar we samen door een aantal vragen gingen: vragen waar ik op zoek ging naar het probleem, de mogelijke oplossing en hoe die oplossing dan concreet moest vorm krijgen in een aanbod.
En eerlijk, dit was het leukste marktonderzoek die ik al heb gedaan.
Mentimeter als tool
Ik heb hiervoor “mentimeter” gebruikt waardoor er geen chaos was in de chat, maar antwoorden werden gecentraliseerd. Tussendoor konden de deelnemers extra uitleg geven. Superinteressant.
En vooral… gratis: oké als je dit met een grote massa wil doen en volledig on brand dat moet je upgraden.
Maar voor dit concept was het P E R F E C T.
Hoor je dat ik écht enthousiast ben!
Ik stelde bijvoorbeeld volgende vragen:
- Wat is accountability voor jou?
- Wat is jouw grootste frustratie/zorg op dit moment?
- Wat heb je al geprobeerd om dit aan te pakken?
- Als je het huidige aanbod bekijkt, wat frustreert je dan?
- Wat is het “ene ding” die volgens jou ontbreekt?
- Hoe voel je je daarbij?
De Resultaten
Nu wat waren de voornaamste resultaten?
Er heerst chaos in de zin van “veel willen, maar niet weten wat eerst” en “alles lijkt prioriteit”. Er is een gemis aan duidelijkheid op verschillende thema’s: groei, zichtbaarheid, aanbod,…
Als er wordt gezocht naar oplossingen dan is er vraag naar een persoonlijk, praktische aanpak om aan de slag te gaan met belemmerende overtuigingen, om te brainstormen, om begeleiding te krijgen in de volgende stappen naar groei. En het moet vooral oprecht zijn.
Er is heel duidelijk geen nood meer aan de zoveelste online cursus, waar je eigenlijk je plan moet trekken. Er is wel nood aan check-in’s, samenwerken, Q&A’s, expertsessies met begeleiding om het dan toe te passen… om dit aan te pakken?
De volgende stap
In een volgende fase ga ik even bij de concurrentie piepen.