#ConfettiChallenge: Visionboard

In dit artikel

In dit artikel

Van nature geven onze hersenen meer aandacht aan het negatieve, want we zijn geprogrammeerd om te overleven. Negatieve gebeurtenissen hebben meer impact en moeten we dus goed onthouden. Het goede nieuws is dat we ons brain kunnen trainen – net zoals een spier – om te focussen op het positieven, om extra aandacht te geven aan de goede kanten. En wat je aandacht groeit!

Een optimistische mindset werkt beschermd. Ondanks tegenslagen of moeilijkheden, blijf je vertrouwen hebben in de toekomst en in ons eigen mogelijkheden.

Kan een afbeelding zijn van de tekst '#CONFETTICHALLENGE Maak een visionboard! #positivethinking'

Maak een soort poster met een voorstelling van:

  • alle dingen die je nog wil bereiken of
  • materiaal waar je vrolijk van wordt of
  • een overzicht van waar je trots of dankbaar voor bent

Hoe er aan te beginnen:

  • Pinterest staat vol met leuke plaatjes en quotes
  • Met de juiste hashtags vind je ook op instagram inspiratie #motivation #kleingelukje #positivevibes
  • Liever knippen en plakken dan zijn de tijdschriften van “Flow” of “Happinez” een aanrader.

Hang deze poster op een zichtbare plaats, neem er een foto van en plaats deze als achtergrond op je telefoon of als bureaublad op je computer. Op die manier word je doorheen de dag meermaals herinnerd aan deze positieve focus. Voel je dat negatieve gedachten het overnemen. Neem jouw visionboard bij de hand en sta er zeer bewust bij stil. Hier even bewust stil bij staan zal je productiviteit op langere termijn verhogen!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon
Deel dit bericht:

Meer van dit

Een focusgroep als marktonderzoek

Marktonderzoek is cruciaal! Zomaar iets lanceren zonder te weten of je klanten er nood aan heeft is eigenlijk verloren moeite. Voor het eerste ging ik experimenteren met een focusgroep in plaats van de klassiekere enquêtes en interviews.

Lees verder

Ik wil een baas!

Deze week was de finale van mijn marktonderzoek. Uiteindelijk zag ik zo’n 17 startende onderneemsters die zo eerlijk waren hun

Lees verder

Hoe het allemaal begon

Van verantwoordelijke op speelpleinen, naar dienstencentra om via de kinderopvang naar de politiek te gaan en vandaag te eindigen in een vrouwenverenging: 15 jaar jobhoppen.

Lees verder

Wie zit er bij jou aan het stuur?

Je “drivers”, je drijfveren zijn een bepaalde gedraging waar we als persoon, dus zeker ook in ons ondernemerschap, makkelijk in vervallen. Zeker als er een bepaalde spanning of stress aanwezig is.

Lees verder
Let’s get social

© Copyright 2021 Confetticoach. All Rights Reserved.

Website in progress...

We zijn halverwege het jaar, dus het ideale moment om een aantal zaken op punt te zetten. 
Daarom krijgt de website op dit moment een nieuwe update., waardoor niet alle linken, doorverwijzingen,… op dit moment optimaal werken.

Heb je een concrete vraag? 
Stuur me een mailtje via