#ConfettiChallenge: Batterijen opladen

In dit artikel

In dit artikel

Hoe sterk onze focus is om te werken?
Hoe we reageren als ons kind voor de zoveelste keer komt vragen waar die rode stift ligt?
Hoe we reageren op stresssituaties? D
at hangt onder andere samen met ons energiebeheer. Dagelijks hebben we een bepaalde energie beschikbaar. Het is aan ons om bewuste keuzes te maken zodat ons stresssysteem niet wordt overbelast.

Energiegevers versus Energienemers

Ons energiebeheer kan je vergelijken met een batterij. Er zijn zaken die:

  • Energie nemen: situaties, activiteiten of mensen die ons leeg zuigen, waar we moe van worden, die lastig zijn, waar we moe van worden.
  • Energie geven: situaties, activiteiten of mensen die ons blij, enthousiast en energie maken.
  • Energie stabiliseren: situatie waarin we ontspanning en rust ervaren.

De uitdaging is om te zorgen dat er tegenover die energievreters voldoende energiegevers staan. Daar gaan we ons op focussen tijdens deze #confettichallenge.

#ConfettiChallenge: Waar zitten jouw energiegevers?

Nadat je energie hebt gegeven, moet je die energie terug opladen of op z’n minst stabiliseren. Ik daag jullie uit om een minstens 10 zaken te noteren die jouw batterij terug kunnen opladen. Met deze vragen en tips, lukt het jou vast!

  • Wat deed je als kind graag? En kan je het transformeren naar je huidige leven?
  • Schrijf je eens in voor een workshop of proefles om jouw unieke energiegever te ontdekken?
  • Spieken mag! Kijken eens rond op Instagram of Pinterest en laat je inspireren. (Opgelet: Ga jezelf niet gaan vergelijken met anderen. Sociale media toont vaak alleen het beste)
  • Wat waren in het verleden successen? Waar haalde je voldoening uit? Waar krijg je complimentjes over?

Ik geef je alvast enkele van mijn energiegevers mee: wandelen, lezen, sporten, een kast opruimen, mijn kat knuffelen, een bos bloemen in huis, een goede vriendin bellen,…

Deel dit bericht:

Meer van dit

Een focusgroep als marktonderzoek

Marktonderzoek is cruciaal! Zomaar iets lanceren zonder te weten of je klanten er nood aan heeft is eigenlijk verloren moeite. Voor het eerste ging ik experimenteren met een focusgroep in plaats van de klassiekere enquêtes en interviews.

Lees verder

Ik wil een baas!

Deze week was de finale van mijn marktonderzoek. Uiteindelijk zag ik zo’n 17 startende onderneemsters die zo eerlijk waren hun

Lees verder

Hoe het allemaal begon

Van verantwoordelijke op speelpleinen, naar dienstencentra om via de kinderopvang naar de politiek te gaan en vandaag te eindigen in een vrouwenverenging: 15 jaar jobhoppen.

Lees verder

Wie zit er bij jou aan het stuur?

Je “drivers”, je drijfveren zijn een bepaalde gedraging waar we als persoon, dus zeker ook in ons ondernemerschap, makkelijk in vervallen. Zeker als er een bepaalde spanning of stress aanwezig is.

Lees verder

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Let’s get social

© Copyright 2021 Confetticoach. All Rights Reserved.

Website in progress...

We zijn halverwege het jaar, dus het ideale moment om een aantal zaken op punt te zetten. 
Daarom krijgt de website op dit moment een nieuwe update., waardoor niet alle linken, doorverwijzingen,… op dit moment optimaal werken.

Heb je een concrete vraag? 
Stuur me een mailtje via