#ConfettiChallenge: you’ve got mail

In dit artikel

In dit artikel

In deze #confettichallenge wil ik de aandacht vestigen op het “plannen”. Plannen gaat voor mij over meer dan weten welke afspraak je morgen hebt. Het gaat hem om structureren en organiseren zodat alles op de meest efficiënte manier kan verlopen. Een manier die eenvoudig en betrouwbaar is en jou vooral steeds meer energie geeft in plaats van energie vraagt.

Een van de zaken die ik het eerst heb aangepakt is mijn mailbox. Op een gewone dag krijg ik gemiddeld zo’n 75 mails per dag. En nee dat zijn niet allemaal nieuwbrieven met leuke aanbiedingen (zie tips!). Vroeger had ik dagen waar ik enkel bezig was met het beantwoord en verwerken van mails. Herkenbaar? En had je dan ook het gevoel op het einde van de dag dat je eigenlijk niets had gedaan?

Ik daag jullie uit om deze week met deze tips eens aan de slag te gaan! Laat je me even weten hoe het is geweest? (mailen kan naar )

  • Beperk de tijd waar je bezig bent met je mailtjes. Ik voorzie elke dag 1 uur.
  • Plan deze tijd ook in, maar niet als eerste taakje van de dag!
  • Is er in jouw bedrijf of organisatie een cultuur van “onmiddellijk beantwoorden” van mailtjes, laat dit dan even weten aan je collega’s.
  • Zet alle meldingen van je mailbox af: zowel op je smartphone als op je mailbox.
  • Moet je mails verwerken en dus in je mailbox bezig zijn. Ga dan op zoek naar de mogelijkheid om “offline” te werken. Zo kan je aan de slag met de bestaande mailtjes zonder gestoord te worden door nog meer inkomende mails.
  • Wees kritisch bij elke nieuwsbrief die je binnen krijgt. Verwijder je deze eigenlijk automatisch zonder er aandacht aan te schenken? Of bewaar je hem zonder ook maar één keer deze opnieuw te openen? Is jouw antwoord ja: dan is het tijd om je uit te schrijven! Even wat extra werk deze week, maar heel wat rust de komende maanden!
  • Heb jij een gigantische mailbox, verwijder dan elke dag minstens 10 à 20 mailtjes. Interessant is om helemaal terug te gaan naar het oudste berichtje of met een bepaalde zoekterm bijvoorbeeld je oude nieuwsbrieven al te verwijderen.

Dit is pas het begin van aan de slag te gaan met je mailbox. Meer tips en tricks komen er zeker in mijn workshops, 1 op 1 coaching en in volgende #confettichallenges.

Veel succes!

Deel dit bericht:

Meer van dit

Een focusgroep als marktonderzoek

Marktonderzoek is cruciaal! Zomaar iets lanceren zonder te weten of je klanten er nood aan heeft is eigenlijk verloren moeite. Voor het eerste ging ik experimenteren met een focusgroep in plaats van de klassiekere enquêtes en interviews.

Lees verder

Ik wil een baas!

Deze week was de finale van mijn marktonderzoek. Uiteindelijk zag ik zo’n 17 startende onderneemsters die zo eerlijk waren hun

Lees verder

Hoe het allemaal begon

Van verantwoordelijke op speelpleinen, naar dienstencentra om via de kinderopvang naar de politiek te gaan en vandaag te eindigen in een vrouwenverenging: 15 jaar jobhoppen.

Lees verder

Wie zit er bij jou aan het stuur?

Je “drivers”, je drijfveren zijn een bepaalde gedraging waar we als persoon, dus zeker ook in ons ondernemerschap, makkelijk in vervallen. Zeker als er een bepaalde spanning of stress aanwezig is.

Lees verder

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Let’s get social

© Copyright 2021 Confetticoach. All Rights Reserved.

Website in progress...

We zijn halverwege het jaar, dus het ideale moment om een aantal zaken op punt te zetten. 
Daarom krijgt de website op dit moment een nieuwe update., waardoor niet alle linken, doorverwijzingen,… op dit moment optimaal werken.

Heb je een concrete vraag? 
Stuur me een mailtje via