Controleer je energie

In dit artikel

In dit artikel

In mijn webinar “De ideale weekplanning” vertel ik je meer rond hoe ik mijn weekplanning opbouw. Tijdens dit proces hou ik steeds rekening met mijn energieniveau. Want net zoals het aantal uren in de dag is ook dit beperkt.

Ik probeer het eens uit te leggen met deze metafoor. Stel je een grote vaas voor die je graag wil vullen met zoveel mogelijk grote stenen en met zoveel mogelijk zand. De stenen staan voor groot, belangrijk werk: “Deep Work”. Het zand staat voor alle minder belangrijke dingen, maar die ook moeten gebeuren.

Ik geef je graag een voorbeeldje wat mijn stenen en zand zijn:

StenenZand
Content aanmaken voor mijn buisinessMailtjes lezen en beantwoorden
Project uitwerken van A tot ZVergaderen
Presentatie voorbereidenPlanning opmaken

Vul je de vaas eerst met zand en daarna pas de stenen, dan zal je lang niet zoveel stenen kwijt kunnen. Doe je het omgekeerd dan krijg je een ander verhaal!

Wat wil dit nu zeggen voor jouw agendaplanning:

  • Doe eerst die belangrijke dingen, of wanneer jouw energieniveau het hoogst is.
    Ik ben een echt ochtendmens dus ik doe het liefst deze zaken in de voormiddag. Mijn energieniveau is hoog, dus mijn focus en concentratie ook.
  • Stel niet uit.
    We doen het allemaal wel eens, maar uiteindelijk brengt uitstellen alleen maar een slecht gevoel met zich mee. Je bent ontgoocheld omdat je werk niet klaar is en die steen wordt alleen maar groter. Doe het, dan ben je er ook meteen van af en kan je de dingen gaan doen die je écht leuk vindt.
  • Bepaal jouw doel Probeer bij de start van de dag drie prioritaire taken te bepalen. Kan je die afvinken dan is je dag al geslaagd!

Heb je zelf nog suggesties?
Aarzel ze niet om met ons te delen via sociale media of via een reactie hieronder.

Deel dit bericht:

Meer van dit

Een focusgroep als marktonderzoek

Marktonderzoek is cruciaal! Zomaar iets lanceren zonder te weten of je klanten er nood aan heeft is eigenlijk verloren moeite. Voor het eerste ging ik experimenteren met een focusgroep in plaats van de klassiekere enquêtes en interviews.

Lees verder

Ik wil een baas!

Deze week was de finale van mijn marktonderzoek. Uiteindelijk zag ik zo’n 17 startende onderneemsters die zo eerlijk waren hun

Lees verder

Hoe het allemaal begon

Van verantwoordelijke op speelpleinen, naar dienstencentra om via de kinderopvang naar de politiek te gaan en vandaag te eindigen in een vrouwenverenging: 15 jaar jobhoppen.

Lees verder

Wie zit er bij jou aan het stuur?

Je “drivers”, je drijfveren zijn een bepaalde gedraging waar we als persoon, dus zeker ook in ons ondernemerschap, makkelijk in vervallen. Zeker als er een bepaalde spanning of stress aanwezig is.

Lees verder

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Let’s get social

© Copyright 2021 Confetticoach. All Rights Reserved.

Website in progress...

We zijn halverwege het jaar, dus het ideale moment om een aantal zaken op punt te zetten. 
Daarom krijgt de website op dit moment een nieuwe update., waardoor niet alle linken, doorverwijzingen,… op dit moment optimaal werken.

Heb je een concrete vraag? 
Stuur me een mailtje via